www.ZorgKaartNederland.nl maakt (on)tevredenheid over zorgverleners zichtbaar

Iedere Nederlander kan tegenwoordig op de website ZorgKaartNederland.nl de huisarts, tandarts, ziekenhuis of fysiotherapeut beoordelen en waarderen. Daarmee wordt de kwaliteitsbeleving van zorgverleners en instellingen goed zichtbaar.

Samen de zorg beter maken, is het doel van deze website. “Ik kan mij voorstellen dat je als patiënt wilt weten wat de kwaliteit van het ziekenhuis is waar je een staaroperatie moet ondergaan. Wat is er dan mooier dat je bij het zoeken op dit ziekenhuis op een website terecht komt waar anderen hun ervaring opgeschreven hebben”, aldus een woordvoerder van zorgverzekeraar Zilveren Kruis Achmea, een van de ondersteuners van het initiatief. “Een onafhankelijke waardering, waar je wat aan hebt. Niet door andere artsen, maar door mensen die in het zelfde schuitje zitten of hebben gezeten.”

“Je kunt ook de plaatselijke huisarts een waardering geven of de fysiotherapeut of tandarts waar je onder behandeling bent. Het mooie van de website is dat iedereen binnen zijn eigen dorp of stad zijn arts kan waarderen. Zeker als je ergens nieuw komt wonen, is het erg handig om de site te raadplegen. Hiermee wordt de zorg dichtbij de mensen gebracht.”

Op de website zijn inmiddels ruim 85.000 zorgverleners en zorginstellingen met hun gegevens opgenomen. De bezoeker kan zoeken op de naam van de zorgverlener, maar ook op organisatie, bijvoorbeeld huisartsenpraktijk, of beroep, zoals tandarts. Vervolgens verschijnen de gegevens van de betreffende zorgverlener of zorginstelling en kan een waardering worden gegeven op zes onderdelen.

Deze onderdelen betreffen: afspraken maken (was dit makkelijk), accommodatie (was deze schoon/toegankelijk), medewerkers (vriendelijk geholpen), luisteren (is uw vraag goed begrepen), behandeling (heeft de behandeling effect) en informatie (voldoende informatie over behandeling). De waardering varieert tussen het cijfer 1 en 10. Na het versturen van de waardering, wordt deze door een redactie beoordeeld en pas dan geplaatst op de website. Er wordt een strenge recensiecode gehanteerd, het moet geen klaagmuur worden. Uiteraard blijven de gegevens van de bezoeker daarbij geheel buiten beeld. Privacy is volledig gewaarborgd.

Initiatief
ZorgKaartNederland.nl is een initiatief van uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum, en de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF). Het initiatief wordt ondersteund door zorgverzekeraar Zilveren Kruis Achmea. “Wij zouden graag zien dat nog meer zorgverzekeraars in dit initiatief participeren en hun verzekerden wijzen op de mogelijkheid hun arts te waarderen. Op die manier krijgt de website nog veel meer waarde. Tenslotte is iedereen gebaat bij een onafhankelijk kwalitatief beeld van zijn of haar arts.” aldus een woordvoerder van zorgverzekeraar Zilveren Kruis Achmea.

Ga naar website: www.zorgkaartnederland.nl

27 gedachten over “www.ZorgKaartNederland.nl maakt (on)tevredenheid over zorgverleners zichtbaar”

  1. Hier is een (forse) nuancering op zijn plaats: ZorgkaartNL verschuilt zich makkelijk achter een onpersoonlijke en anonieme mail en weigert negatieve reacties, zelfs wanneer deze 100% aan hun eigen code voldoen. Op Tros Radar blijken meer mensen deze ervaring te hebben. Men noemt daar ZorgkaartNL “een wassen neus” en constateert dat “zorgkaartnederland bezwijkt onder druk van specialisten die met juridische procedures dreigen indien slechte beoordelingen niet per direct van de site verwijderd worden”.

    Beantwoorden
  2. Ben 80 jaar, buitengewoon klein pensioen, net verhuisd om lagere huur, mijn echtgenote (72) per december j.l om economische reden ontslagen, krijg net een rekening van zorgverzekeraar, eigen bijdrage 170 euri’s, daar heb ik dus mijn leven lang voor gewerkt en doe dat nog anders redden we het niet. Lang leve diegenen die graaien kunnen. Geef maar milliarden aan de landen die er een potje van maken. Is er nog iets om trots over te zijn hier in Nederland?

    Beantwoorden
  3. Ik wil graag mij dank uitspreken aan Dr P.R.A. Sars van het ziekenhuis Lievensberg
    te Bergen op Zoom voor het kundig overbrengen van de te ondernemen stappen welke ik na het borstkankeronderzoek zou moeten doen.
    Dr. Sars kwam mij als zeer bekwaam en deskundig over op dit gebied, alsook dehoofdverppleegkundige, ik zal dan ook bij een vervolg direct naar Dr. Sars vragen.

    Tevens mijn dank aan mijn huisarst Dr. H. de Rooy te Bergen op Zoom welke
    mij geruststelde en een en ander direct inwelking zette zodat alles binnen 7 werkdagen was afgehandeld.

    Mw. J.J.M. Bijsters-Fluhr
    Bergen op Zoom.
    23 okt. 2011.

    Beantwoorden
  4. Ja na een val van een ladder (schilder), kwam ik weer in de lappenmand. Mijn heupblessure/bekken/liesstreek heb ik veel hinder van mijn linkerbeen …
    Kwam ik weer bij Karin Vader terecht (fysiotherapeute van Fysiofit Zandvoort), jaaaaaa ….. die kent mij nu al zo’n 20-25 jaar denk, door de loop van de jaren vaak door haar behandeld. (gewricht rheuma en een hernia).
    Ja je kan maar al te makkelijk pijnstillers slikken maar de kwaal gaat er niet van over, maar een goede therapeute trekt een plan en krijgt mij weer op de rails. Door andere klachten die ik had griep/verkoudheid/darmonderzoek/problemen op werk is het Karin die weet hoe ze mij moet aanpakken en jaaaaaaa ….. zoals altijd met succes.
    Ik ben nog niet zo ver…. maar Karin BEDANKT.
    Ook mijn huisarts Bart van Bergen, ook jij bent erg belangrijk voor mij en ook jij weet hoe ik in elkaar zit. Ik ga altijd tot het uiterste met werken en vaak moet jij mij dimmen, hellaas kan ik die middenweg niet vinden maar zal nu meer mijn best doen om die wel te vinden.
    Ook Bart van Bergen BEDANKT.

    Willem van der Sloot
    Zandvoort
    31 oktober 2011

    Beantwoorden
  5. mijn cardioloog Dr Somsen van cardiologie Centrum Amsterdam krijgt een 8.van mij,
    Ben dik tevreden met hem.

    Jan Geijsel
    Amsterdam ZO

    Beantwoorden
  6. Ik heb twee nieuwe heupen een in juni 2011 en een in maart 2012 ik had enorme pijn voor de operatie, dag na de operatie stond ik al op de gang zonder die enorme pijn voor de operatie de tweede dag liep ik al op krukken zonder pijn, nu na vijf weken zonder krukken, net het gras gemaaid. wat een weelde, een grote 9 voor dokter H Kort van het Orbis ziekenhuis in Sittard, wat een VAKMAN en een geweldige nazorg en zeer vriendelijke verpleging, nogmaals mijn hartelijke dank.

    Beantwoorden
  7. Ik heb 12-03-2012 een nieuwe heup (TTH) gekregen.

    Ik ben geholpen door Dr.J.L.C.van Susante in het Rijnstate Z.H
    Ik ben hier zeer tevreden over.Hij neemt je klachten serieus en heeft een goed luisterend oor.Van mij krijgt hij een 10.
    Super bedankt! W.Hofs Elst

    Beantwoorden
  8. Ik ben 12-03-2012 geopereed ,nieuwe heup (TTH) in het rijnstate Z.H. /Zevenaar ,geholpen door Dr.van.Susante orthopedischchirurg,orthopedie.Heb weer een stukje van mijn leven terug gekregen.Ben Super blij!
    Hij luisterde naar mijn klachten en nam me serieus.
    Ik ben super blij dat ik door hem geholpen ben,hij krijgt van mij een 10. W Hofs. Elst

    Beantwoorden
  9. Half mei heb ik met auto rijden enorm mijn nek verdraaid en kreeg vreselijke pijn.
    Na diclofinac en tramadol te gebruiken werd het er niet beter op,het werd alleen maar erger.
    Begin juni kreeg ik uitval van mijn linker arm en geen gevoel in mijn pink,ring en middel vinger.
    Ik kon heel snel terecht bij Prescan in Rheine.
    Daaruit is gebleken dat ik een zware nekhernia had ,en werd mij aangeraden om zo snel mogelijk te laten opereren,want dit zou met rusten niet genezen,ik had een uitstulpsel van 3cm.wat op mijn zenuw baan drukte,dus niet te lang wachten anders zou er nog meer afknellen.
    En ik had heel veel pijn ,kon ook niet langer wachten.
    Ik ben via google terecht gekomen op zorgloket.nl ,een consulent heeft ervoor gezorgt dat ik in Keulen kon worden geopereerd.
    Maandag 11juni gehoord dat ik donderdag 14 juni mij moest melden Media Park Klinik in Keulen.
    Ik had een intake gesprek met dr.Bariisha en gelijk zag hij op de foto van prescan dat ik een zware nekhernia had.
    Vrijdag 15 juni gelijk opereren.moest mij om 07.00uur melden en kreeg narcose en 08.00uur werd ik geopereerd,en 11.30uur kwam ik op zaal.
    Ongeloofelijk geen pijn meer,wel wat tintelingen in arm en vingers,maar zou goed komen door fysio.
    Tussen mijn 6e en 7e wervel is een kunstof prothese geplaatst.
    Ook nog met slikken had ik nog wat pijn ,maar veel koud drinken.
    Zaterdag 16juni kon ik naar huis en ik moest 2tot 3maanden revalideren.(niet tillen,autorijden,sporten enz.)
    Het is nu half augustus en ik wil laten weten dat het heel goed gaat,en hoop ook weer te gaan tennissen.
    Compliment aan dr. Barisha en zijn team en verzorging van het Media Park Klinik te Keulen.
    Deze operatie is vergoed door mijn verzekering ONVZ.

    Marjo Reukema 23-8-2012

    Beantwoorden
  10. Op 28 juni 2012 een nieuwe heup gekregen.

    Ik ben door Dr Wijgman van het Westfriesgasthuis in Hoorn geopereerd en heb een nieuwe heup gekregen via de voorste benadering.
    De voorste benadering zou een sneller herstel geven na de operatie, dit is bij mij zeker het geval.

    Donderdag 28 juni werd ik als laatste die dag geopereerd.
    Vrijdag liep ik met de fysiotherapeut met krukken door de gang.
    Zaterdagochtend mocht ik naar huis mits ik met de fysiotherapeut de trap op en af kon gaan.
    Zaterdag om 10.30 zat ik thuis in de tuin in de zon.

    Na 3 weken liep ik in huis zonder krukken en buiten met 1 kruk.
    Na 4 weken liep ik zonder krukken en ben weer gaan fietsen.
    Na 5 weken ben ik weer auto gaan rijden, op vakantie gegaan en heerlijk gewandeld en gefietst.
    Na 8 weken ben ik voor controle bij Dr Wijgman geweest en alles was in orde en sinds dien doe ik op een paar kleine beperkingen na alles weer.

    Het aller belangrijkste is: voor de operatie liep ik als een manke waggelde eend en had constant pijn, dit is allemaal over, ik loop weer normaal en kan weer alles doen zonder pijn.

    Voor iedereen een dikke 9 die mij geholpen hebben voor, tijdens en na de operatie.

    Dr Wijgman met zijn operatie team.
    Verpleegkundige en personeel van het Westfriesgasthuis.
    De wijkverpleegkundige voor de begeleiding voor en na de operatie.
    De fysiotherapeut.

    Een min punt vond ik de lange wachttijden:
    Op 8 mei is besloten voor een nieuwe heup, 28 juni werd ik pas geopereerd.
    Donderdag 28 juni moest ik om 09.00 uur in het ziekenhuis zijn en om 15.30 werd ik pas geopereerd.

    Jan Engel, 12 oktober 2012

    Beantwoorden
  11. Afspraak cardologie, half uur moeten wachten in het Atriummc
    in Heerlen. De behandeling van dr. Baur was prima.
    Een zeer vriendelijke man. Hij nam de tijd voor je.

    Beantwoorden
  12. Heb MD in linker oog. Afspraak om 10,15 St.Jansdal Harderwijk.
    Na drie druppels, naar operatiekamer, injectie met Avastin, en om 10,30 was ik weer klaar.Sneller kan het haast niet!!!
    Mijn complimenten voor het team van A.A.van Vliet.

    Beantwoorden
  13. Ik heb van 23/oct t/m 24 oct in het Amphia Ziekenhuis in Breda gelegen op kamer 2107-1 . In 1 woord geweldig. Verzorging dr de Wit optimaal(prima uitleg wat er ging gebeuren) en de verpleging optimaal heel vriendelijk.

    Beantwoorden
  14. Ik wil graag mijn dank uitspreken aan dr. Rijnja, werkzaam op de afdeling plastische chirurgie van het Slingelandziekenhuis in Doetinchem en aan de daar werkzame verpleegkundigen voor de uitstekende wijze waarop ik daar onlangs werd geholpen aan een probleem aan mijn linkeroor.
    Ik werd bijzonder vriendelijk ontvangen en zeer kundig geholpen; mijn complimenten

    Beantwoorden
  15. wilde heel graag reageren na een knie operatie kan ik weer lopen knie vervangen door dokter KORT niks dan lof had helemaal geen gevoel dat er een ziekenhuis opname was.en de nazorg perfect. en wat een team in de operatiekamer bedankt allemaal

    Beantwoorden
  16. Mijn vrouw moest met spoed naar ziekenhuis st. Jansdal in Hardewijk ,vanwege een acute bacterie in haar been,(zelf gebracht) direct opgenomen op int car, en na diagnose gelijk scan gemaakt en behandeld., mijn petje af voor het direct handelen en vriendelijkheid van het personeel voor zowel patiënt en familie onze dank daarvoor.

    H.Mengerink

    Beantwoorden
  17. Heel tevreden over de uitleg van chirurg dr STORK van ziekenhuis “Bernhoven” in Uden op dinsdag avond 6 mei 2014.

    Naar aanleiding van een brief van mijn fysiotherapeute Trudie werd mij door dr STORK. een geruststellende uitleg gegeven n.a.v. een pijnlijke polsbreuk en heeft hij mij een goed advies meegegeven t.a.v. de vervolg fysiotherapie..

    Beantwoorden
  18. Geachte gezondheidskrant,

    Bohn Stafleu van Loghum is zeker geen onpartijdige partij voor zorgkaart Nederland.

    Ik ben Bachelor in Law en kan op zorgkaart Nederland geen reactie plaatsen over mijn huisarts welke top is doordat ik aangeef dat er andere reacties opstaan waar de huisarts afgerekend word op de telefonistes.

    Ik ga, als ik morgen geen reactie heb gerechtelijke stappen ondernemen Tegen de complete organisatie achter Zorgkaart Nederland .

    Graag zou ik met spoed een afschrift ontvangen over de privacy voorwaarden voor de artsen welke op Zorg Kaart Nederland staan.

    Wanneer dit niet komt reageer ik gelijk naar de Nederlandse mededingings autoriteit nu ACM dit zal onmiddellijk resulteren in een boete van minimaal €450.000,00 .

    Ik ben het spuugzat dat ook goede artsen door het slijk gehaald worden door commerciële organisaties.

    ik heb ruim 33 operaties gehad en LEEF NOG.

    Als dit niet gepubliceerd word neem ik direct gerechtelijke stappen.

    Beantwoorden
  19. Graag wil ik zeggen dat ik, 74 jaar oud, nog nooit zo een prettige, vriendelijke, warme en kundige mondhygiëniste heb gehad te weten: Agnes Sluijter uit Almere.
    Nooit lang wachten en zeer belangstellend bij heftige gebeurtenissen.

    Kan ik iedereen aanbevelen!!!!

    Beantwoorden
  20. Heel tevreden over de behandeling van tandarts Dr. Bossers uit de praktijk te Berghem.
    Mijn waardering was 10 met een griffel!

    Beantwoorden
  21. Ik ben geholpen door dr Wijgman chirurgisch orthopeed in het west fries gasthuis hij heeft mij een nieuwe heup gegeven dit was al in 2013 maar ik moet nu voor mijn andere heup en wil graag weer door dr Wijgman en zijn team geholpen worden wat een goude handen heeft deze man en zijn team. Ik ben ze elke dag nog dankbaar !

    Beantwoorden
  22. Op Maandag 12 Januari 2015 een vervolg afspraak gemaakt in het RKZ Ziekenhuis in Beverwijk voor de afdeling Dermatologie en kon binnen 2 dagen terecht om 09,00 Uur en was gelijk aan de beurt en zo hoort het te gaan.

    Prima en prettig geholpen met vriendelijk personeel.

    Beantwoorden
  23. Ik zou graag mijn dank uitspreken aan Dr Lelieveld neurochirurg in het catharina ziekenhuis in Eindhoven.
    Voor de kundige uitleg plan van aanpak, en geruststelling voor de operatie aan een
    wervelkanaal vernauwing (laminectomie) in mijn rug.
    9 januari ben ik geopereerd en het gaat nu 6 weken later goed geen pijn meer.
    ook de nazorg was uitstekend en een geweldig team in de operatie kamer.
    Bedankt Dr Lelieveld een dikke 10.

    Beantwoorden
  24. Na een periode van ca. 2 jaar, met steeds erger wordende pijn in mijn benen, heb ik vele
    onderzoeken gehad in het Sint Antoniusziekenhuis in Nw.gein. Konden de oorzaak niet
    vinden. Dit resulteerde in steeds meer morfine gebruik om de pijn dragelijk te houden.
    Bij de 14e keer in het ziekenhuis, voor onderzoek, kwam ik bij Dr. van Dijk terecht.
    Deze orthopedie arts, zij binnen enkele minuten: je krijg een nieuwe heup, en dat
    wil ik binnen 4 weken doen. Aldus geschiede. Na 6 weken bij de eind controle, liep
    ik weer met 2 krukken. Dat gaat niet goed zei dr.van Dijk. Na onderzoek bleek, dat
    mijn andere heup net zo slecht was als de eerst. Gezien dat ik al lang en veel pijn heb geleden, wilde hij mij nu z.s.m. weer opereren. Na overleg wilde hij dit na 6 weken wel weer doen.
    Dus, 12 weken na elkaar 2 nieuwe heupen!!! Als eind resultaat: helemaal geen pijn meer.!
    Nu 6 weken na de 2e operatie, loop ik weer zonder krukken! Voor de eerste operatie liep
    ik al met krukken. Nu eindelijk, na een half jaar kruk vrij.
    Alle dank voor Dr. van Dijk van het St.Ant.ziekenhuis. Zijn goede inzicht en bekwaamheid
    heb ik alle lof en dank voor. Ook voor de menselijke benadering van hem.
    Mag en kan geen hoger cijfer geven dan een dikke 10. Eerlijk verdiend!!

    Beantwoorden
  25. Na vier weken Brunswijk weer gelukkig thuis ,ik ben bijzonder dankbaar voor de geweldige verzorging van de verpleging die ik daar heb gehad PREFECT
    Als nog BEDANKT Riet Daams Nuenen

    Beantwoorden
  26. Ik wil graag Vaadent tandartsenpraktijk in Vaassen in het zonnetje zetten, omdat ik al jaren uit Zwolle
    bij deze tandartsen kom en hier heel goed geholpen word. Ik kan iedereen aanbevelen om naar deze
    praktijk te gaan, want ze beheersen hun vak tot in de puntjes. Deze praktijk is een voorbeeld voor
    onze goede zorg in Nederland en wel op hoog niveau. Ik wens jullie nog heel veel nieuwe gebit-
    zorgklanten toe, want deze zullen net zo als ik zeer tevreden zijn en waarschijnlijk hetzelfde
    commentaar geven.

    Beantwoorden
  27. Het is zeker de bedoeling, dat ik nog jaren van de vakmanschap van deze tandartsen
    gebruik wens te maken.

    Bedankt,
    Leo Nelissen

    Beantwoorden

Plaats een reactie