Vakantiehuizen populair bij gezinnen

0
683

Een vakantiehuis biedt relatief veel vrijheid, privacy en ruimte. Bovendien beschikken vakantiehuizen over een prettig comfortniveau met de faciliteiten van thuis, of zelfs meer. Het is dan ook niet vreemd dat gezinnen een belangrijke doelgroep vormen voor vakantiehuizenspecialist Belvilla. Bij circa één op de twee boekingen van Belvilla zijn kinderen van de partij. Speciaal voor gezinnen heeft Belvilla daarom een themapagina ontwikkeld: www.belvilla.nl/vakantiehuis-kinderen. Deze themapagina biedt gezinssuggesties en specifieke zoekfilters, zoals ‘Spelen indoor’, ‘Spelen outdoor’ en ‘kinderbed’.

Meerdere gezinnen en drie generaties
Uit onderzoek van Belvilla blijkt dat bij boekingen met kinderen gemiddeld zeven personen meegaan, waarvan vier volwassenen. Dit bevestigt de trend van een vakantie met meerdere gezinnen en de ‘drie generatie’-vakantie waarbij opa, oma, kinderen en kleinkinderen samen een paar dagen weggaan. Voor dit soort vakanties biedt Belvilla een ruime keuze aan grotere vakantiehuizen, die met de kindgerelateerde zoekfilters op de nieuwe themapagina nóg beter gevonden kunnen worden.

Extra aanvulling op de website is het zoeken op aantal badkamers, naast de reeds bestaande zoekmogelijkheid op aantal slaapkamers. Dit sluit aan bij de wens om samen vakantie te vieren, maar met behoud van privacy.

Anders dan anders
Kinderen zijn ontdekkers, ook op vakantie. De extra bijzondere vakantiehuizen van Belvilla vormen voor hen een fantastisch vakantieadres. Deze ‘anders dan anders’ huizen zijn bijvoorbeeld kastelen en boomhutten. Of voel je als Fred Flintsone in een grotwoning! Kortom, vakantiehuizen die de kinderfantasie prikkelen.

Nieuwe commercial Belvilla
In de nieuwe Belvilla-commercial, vanaf 27 december 2011 te zien op de Nederlandse televisie (STER en RTL), haakt Belvilla bewust in op gezinnen. Marc en Nathalie, de terugkerende boegbeelden, spelen ook nu weer een belangrijke rol. Ze zijn samen met het gezin van Nathalies zus op vakantie en verblijven in een vakantiehuis waar het ‘ook leuk voor kinderen’ is.

Dit is de vijfde televisiecommercial van Belvilla. Sinds het uitzenden van de eerste commercial in januari 2010, is de naamsbekendheid sterk gestegen. Reden voor Belvilla om een vervolg te maken. De tv-campagne wordt voortgezet in online-uitingen, aangevuld met een korte verwijzing naar stedentrips en de topvakantiehuizen voor kids.