Susan Veenhoff nieuwe directeur Stichting Pink Ribbon

Susan Veenhoff is per 10 januari 2012 in dienst getreden als directeur van Stichting Pink Ribbon. In haar functie als directeur is Veenhoff verantwoordelijk voor het opstellen en implementeren van het strategisch beleid alsmede voor fondsenwerving en -besteding. Zij wordt daarbij ondersteund door het Pink Ribbon team dat bestaat uit 10 parttime medewerkers en 115 vrijwilligers.

Susan Veenhoff bekleedde na haar studie Bedrijfskunde verschillende commerciële functies bij Numico. Van 2006 tot 2010 was zij wereldwijd verantwoordelijk voor marketing en strategie van een business-unit bij Philips. Zij heeft zich de afgelopen maanden op het gebied van fondsenwerving en marketing vrijwillig ingezet bij het Ronald McDonald Kinderfonds.

“Ik heb de afgelopen jaren gezien wat Pink Ribbon in Nederland heeft bereikt”, aldus Veenhoff. “Mede door de campagnes van Pink Ribbon is er meer bewustwording rondom borstkanker gekomen. Daarnaast is de zorg van borstkanker patiënten enorm verbeterd en zijn veel wetenschappelijke onderzoeken mogelijk gemaakt. Stichting Pink Ribbon is een prachtig goed doel met een zeer betrokken achterban en een gepassioneerd team van medewerkers en vrijwilligers waar ik graag deel van uitmaak. Mijn ambitie is om de strategische richting aan te scherpen en een verbindende kracht te zijn tussen alle betrokkenen in de strijd tegen borstkanker”.

Shula Rijxman, voorzitter van de Raad van Toezicht Stichting Pink Ribbon: “Ik ben ervan overtuigd dat Susan qua persoonlijkheid, ervaring en beleidsmatig inzicht in staat is om Stichting Pink Ribbon naar een volgend niveau te brengen.”

Veenhoff volgt a.i. directeur De Klerk-Waller op. Zij zal de komende tijd verbonden blijven aan de Stichting en zich bezighouden met een strategisch project op het gebied van fondsenbesteding.

Plaats een reactie