Stichting Kernzaak heet voortaan Stichting Zaadbalkanker. De nieuwe interactieve website laat direct zien dat de communicatie goed is afgestemd op de doelgroep: jonge mannen in de leeftijdsgroep 15 – 40 jaar. Social media speelt hierbij een belangrijke rol.
Zaadbalkanker is de meest voorkomende vorm van kanker bij jonge mannen
Zaadbalkanker wil met deze verandering nieuwe leden/donateurs aantrekken. Groeien dus! De stichting heeft tot nu toe iets meer dan 100 leden/donateurs, terwijl er steeds meer mannen zaadbalkanker krijgen. In 2008 waren dat in Nederland 683 mannen. Een verdubbeling sinds 1989. Om te vergelijken: bij borstkanker was in dezelfde periode sprake van een toename van 69% (bron: Kennisnetwerk integrale kankercentra).
Patiëntenorganisatie wil midden in de maatschappij staan
De voorzitter van Stichting Zaadbalkanker, Gerrit-Jan Steenbergen, is zelf ervaringsdeskundige. Hij is blij dat de stichting nu echt een gezicht krijgt. “Het is tijd om het taboe rondom zaadbalkanker weg te halen. Als patiëntenorganisatie moet je dan het goede voorbeeld geven en duidelijk aanwezig zijn in de maatschappij”, aldus de voorzitter. “Met de nieuwe naam, Stichting Zaadbalkanker, en de nieuwe interactieve site laten we onszelf duidelijk zien en tonen daarmee ballen. Nu is het de beurt aan de jonge mannen om ballen te tonen door lid/donateur te worden. Voor hen is Stichting Zaadbalkanker nu herkenbaar, actueel en sociaal”.
Meer informatie: www.zaadbalkanker.nl