Philips presenteert nieuwste innovaties op grootste radiologiebeurs

0
996

Op de 98e jaarvergadering van de RSNA (Radiological Society of North America) in Chicago presenteert Philips de volgende stappen in zijn unieke benadering van radiologie, Imaging 2.0.

De onderneming demonstreert nieuwe producten die de samenwerking tussen zorgverleners en de integratie tussen systemen mogelijk en beter moeten maken om zo samen de zorg te transformeren.

Op RSNA 2012 laat Philips 15 nieuwe producten en toepassingen zien waarin de principes van Imaging 2.0 concreet worden toegepast. Deze producten en toepassingen zorgen met slimme, aan de patiënt aan te passen systemen voor meer comfort voor de patiënt, een hogere beeldkwaliteit, nieuwe manieren voor het integreren en delen van informatie, en een uitstekende waarde door innovatieve upgrades. In het kader van Imaging 2.0 heeft Philips tot nu toe bijna 50 nieuwe producten en upgrades geïntroduceerd. Die zorgen voor snelle manieren om samen te werken en bieden economische waarde voor zorgverleners, zodat die op hun beurt zorg op maat kunnen leveren, betere zorgresultaten kunnen bewerkstelligen, en de zorgkosten kunnen terugbrengen.

“De toegenomen nadruk op geavanceerde diagnostische zorg heeft radiologen en hun specialisme in het middelpunt van de gezondheidszorg geplaatst”, aldus Deborah DiSanzo, CEO van Philips Healthcare. “Wij zetten ons in om ideeën te combineren met expertise, innovatie en financiering, om door middel van zinvolle innovaties oplossingen te creëren die echt verschil maken voor radiologen en hun zorgteams en voor patiënten en hun naasten.”

Sinds de introductie van Imaging 2.0 in 2010 heeft Philips de dialoog binnen het gehele zorgspectrum verder gebracht, samen met medici en andere belanghebbenden in de zorg, om te helpen bij het wereldwijd oplossen van de enorme problemen en uitdagingen in de gezondheidszorg.

“Bij Philips denken we dat radiologie de hoeksteen vormt van diagnostiek en behandeling”, aldus Gene Saragnese, CEO van Imaging Systems bij Philips. “We staan middenin de grootste transformatie in de geschiedenis van beeldvormingstechnieken. Bij Philips komen we onze belofte na om elk jaar met innovatieve oplossingen te komen. Met zoveel producten in ontwikkeling zijn we nog maar net begonnen met innoveren.”

Op RSNA 2012 demonstreert Philips zijn missie – ‘Transforming Care Together’ – door een aantal van de nieuwste oplossingen te laten zien die het heeft ontwikkeld met de inzichten van klanten in gedachten. Op die manier laat Philips zien dat het zich inzet om in te spelen op de veranderende behoeften van radiologen. Daarbij gaat het onder meer om de volgende oplossingen.

  • De nieuwste versie van IntelliSpace Portal: een geavanceerde visualisatie-oplossing voor het analyseren en interpreteren van medische beelden die is ontworpen om de manier te vereenvoudigen waarop radiologen met grote hoeveelheden beeldgegevens werken. De uitgebreide reeks klinische applicaties voor onderzoeken op het gebied van computertomografie (CT), magneetische resonantie (MR) en nucleaire geneeskunde (NG) is ongeëvenaard in de zorgsector.
  • iPatient: een geavanceerd platform bij de productlijn CT- en PET/CT- scanners dat gerichte innovaties biedt om patiëntgerichte beeldvormingstoepassingen nu en in de toekomst te ondersteunen. Het geeft patiënten controle over een gepersonaliseerde werkstroom die erop is gericht om het gebruik van iteratieve reconstructietechnieken te vereenvoudigen, en biedt nieuwe methodes om patiëntspecifiek dosisbeheer mogelijk te maken. Dankzij de SyncRight-functionaliteit maakt iPatient eenvoudige en efficiënte communicatie mogelijk tussen het CT-systeem en het injectiesysteem, zodat een toepasselijke dosis contrastmiddel en een consistente beeldkwaliteit kunnen worden geleverd.
  • De lancering van een kosteneffectief alternatief voor digitale breedband MRI: de revolutionaire dStream-breedbandtechnologie – door Philips geïntroduceerd met zijn Ingenia MR-systemen, met een betere werkstroom, hogere beeldkwaliteit, eenvoudigere spoelbediening en meer comfort voor de patiënt – komt nu beschikbaar voor de meeste reeds geïnstalleerde Achieva en Intera MR-systemen van Philips.
  • De Ingenia MR-OK-oplossing voor intra-operatieve neurochirurgie van de nieuwste generatie: hiermee breidt Philips zijn MR-aanbod op het gebied van interventionele MRI verder uit. Een MR-OK-suite voor intra-operatieve MRI biedt toegevoegde waarde voor neurochirurgiefaciliteiten door ondersteuning te bieden bij resecties, waardoor zowel de chirurg als de patiënt kostbare tijd kan besparen.
  • De nieuwe generatie MicroDose met Single-Shot Spectral Imaging (SI)*, tegelijk met de eerste klinische toepassing – Spectral Breast Density Measurement*: de nieuwe MicroDose SI* van Philips – een full-field digitaal mammografiesysteem – introduceert de mogelijkheid om niet-invasieve spectrale beeldvormingstechnieken in de klinische praktijk toe te passen zonder vrouwen te hoeven blootstellen aan extra onderzoeken of röntgenstraling.

* Niet op de markt in de VS in afwachting van 510(k)-goedkeuring door de FDA.

Vorig artikelDésanne van Brederode schrijft Groot Katholiek Dictee
Volgend artikelBlootstelling aan verleidingen roept rechtvaardigingsprocessen op
Koninklijke Philips Electronics N.V. is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity". Philips heeft wereldwijd circa 120.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten.