Patiënten geven het Havenziekenhuis een 8,4

Voor het vierde jaar op een rij is er een stijging te zien in het gemiddelde rapportcijfer van patiënten voor het Havenziekenhuis.

Uit onderzoeken naar de tevredenheid van patiënten is gebleken dat de behandeling en verblijf in het Havenziekenhuis in 2011 gemiddeld met een 8,4 werd gewaardeerd.

In 2008 werd het Havenziekenhuis beoordeeld met een gemiddeld rapportcijfer 8,1, in 2009 was dat een 8,2 en in 2010 een 8,3. Maar liefst 98% van de patiënten was tevreden tot zeer tevreden over de manier waarop zij in het Havenziekenhuis werden ontvangen en hoe er met hen werd omgegaan.

Ook de tevredenheid over de onderwerpen ‘voorlichting en informatie’ en ‘vertrek en nazorg’ is toegenomen. Wat ook een rol speelt bij de hoge tevredenheid is de vernieuwing van alle verpleegafdeling van het ziekenhuis, waarbij de warme huiselijk sfeer behouden is.

Patiënten waren in 2011 dan ook beduidend beter te spreken over facilitaire voorzieningen als de kamers, de Grand Café’s op de afdelingen , tv en telefoon. Patiënten geven met dit rapportcijfer aan dat zij het centrale thema van het Havenziekenhuis; ‘zorg mét aandacht’ herkennen in de kwaliteit en persoonlijke aandacht die zij zelf hebben ervaren in het Havenziekenhuis.

De vele positieve ervaringen en het rapportcijfer 8,2 op ziekenhuisvergelijkingssites als www.zorgkaartnederland.nl bevestigen dit beeld.

Plaats een reactie