Met de komst van internet bleven de bordspellen steeds meer in de kast liggen. Gezellig samenzijn verdween steeds vaker onder een dikke laag stof en er werd minder gepraat over de dingen die op het werk of op school hadden plaatsgevonden. Het Oogziekenhuis Rotterdam haalt echter de oude vervlogen tijden van weleer weer tevoorschijn met de ontwikkeling van een eigen Monopoly-spel, een speciale Oogziekenhuis-variant van het wereldberoemde gezelschapsspel. Altijd al eens ziekenhuisdirecteur willen zijn? Maak kennis met diverse subspecialismen in de oogheelkunde, probeer ze in handen te krijgen, zet diverse poliklinieken op en bestuur als winnaar van het spel uiteindelijk je eigen Oogziekenhuis.
Bordspel: belangrijk onderdeel van de totale communicatiemiddelenmix
Het Oogziekenhuis werkt aan de versterking van het merk, de ontwikkeling van het Monopoly spel draagt daar aan bij. Op een speelse manier wordt de merkbekendheid bevorderd. Het speciale Oogziekenhuis-Monopoly-spel is primair een leuk spel, maar geeft de spelers tevens inzicht in de oogheelkunde en laat zien waar je als moderne ziekenhuisdirecteur allemaal mee te maken krijgt.
Ik vind dit een heel leuk spel.