Loveland Festival Fight cancer tour levert 170.000 euro op

0
796

De Loveland Festival Fight cancer tour heeft dit jaar 170.000 euro opgebracht voor Fight cancer, het jonge eigenzinnige label van KWF Kankerbestrijding. Geld dat ten goede komt aan wetenschappelijk onderzoek naar kanker, voorlichting en patiëntenondersteuning.

Dit jaar bundelden Loveland Events en Fight cancer (label van KWF Kankerbestrijding) voor het vijfde achtereenvolgende jaar hun krachten met deze tour. In diverse grote steden streek de excentrieke blauwe Fight cancer truck neer van waaruit prominente dj’s zoals Roog, Sander Kleinenberg en Gregor Salto belangeloos in actie kwamen.

Ook bekleedden Loveland en Fight cancer een boot tijdens de befaamde Canal Parade op de Gay Pride om bewustwording te creëren onder de 500.000 toeschouwers. De tour eindigde op het Loveland Festival, waar Fight cancer elk jaar een eigen area heeft.

Opbrengst opnieuw overtroffen
Tijdens de tour is er weer op diverse manieren geld ingezameld. De horeca heeft 20% tijdens de tour gedoneerd aan Fight cancer. Tevens konden bezoekers van het Loveland Festival dit jaar een speciaal Blue Fight Ticket kopen, waarmee 2, – euro naar Fight cancer ging. Verder zijn er weer vele nieuwe donateurs van Fight cancer geworven. Met een opbrengst van 170.000 heeft Loveland de opbrengst van vorig jaar 160.000 opnieuw overtroffen.

Strijd tegen kanker nog steeds hard nodig
De strijd tegen kanker is nog steeds hard nodig. Jaarlijks krijgen 91.000 mensen de diagnose kanker, dat zijn 10 mensen per uur. Er is nog steeds geld nodig voor wetenschappelijk kankeronderzoek, voorlichting en patiëntenondersteuning.”Via de Loveland Festival Fight cancer tour willen we op een positieve manier bewustwording creëren onder jongvolwassenen en fondsenwerven. We zijn dan ook heel blij met de opbrengst van 170.000 euro die met de tour dit jaar is behaald”, zegt Iris Kleijn van Fight cancer.