Uit liefde voor de vrouw

0
777

Het eerste cosmeticahuis van Nederland, Dr. van der Hoog, bestaat dit jaar 75 jaar. Ze start dit jubileum met een mooie, nieuwe campagne. Een campagne, ontstaan uit liefde voor de vrouw. Zoals Dr. Van der Hoog zelf zijn producten 75 jaar geleden ontwikkelde uit liefde voor zijn eigen vrouw. Zij had last van een overgevoelige huid.

Pure schoonheid vormt de basis van de nieuwe campagne van Dr. van der Hoog. Een campagne ontstaan vanuit een eerlijke filosofie. Vrouwen worden getoond met hun ware gezicht, ontdaan van make up en zonder beeldmanipulatie.
Susanne Wijchman, Productmanager is trots op de nieuwe campagne. “Wij geloven in de schoonheid van alle vrouwen, prachtig zoals zij zijn. Ongeacht huidtype of leeftijd. Want met een goede verzorging kan zowel de jongere als de oudere vrouw een prachtige huid hebben: puur, gezond en energiek.

Een gezonde huid is een mooie huid. En hoe gek het ook klinkt, dat voel je van binnen. Een mooie huid geeft vertrouwen, je mag zijn wie je bent, en dat straal je uit. Op dat moment zijn je binnen- en buitenkant in balans. Dat is schoonheid volgens Dr. van der Hoog. Uit liefde voor de vrouw.”

Fotografie
“We willen dat onze intentie ‘Uit liefde voor de vrouw’, in deze campagne zo goed mogelijk tot uiting komt. Daarvoor zijn we voor de fotografie op zoek gegaan naar het ware gezicht van de vrouw; zowel fysiek als mentaal. We wilden haar portretteren in haar kracht èn haar kwetsbaarheid. En niets verbergen achter make up. Zo kwamen we in contact met fotograaf Hans Hiltermann, een kunstenaar die mensen portretteert vanuit hun meest pure ‘zijn’.
Wij vinden de campagne prachtig geworden. Eén van de modellen zag haar foto en zei ‘eindelijk een foto waarin ik mijzelf herken’; dat is misschien wel het mooiste compliment dat we konden krijgen. We laten de campagne dan ook met trots aan Nederland zien”, aldus Susanne Wijchman.

Wekelijks gebruik gezichtsmasker
In de campagne wordt de nadruk gelegd op de opzienbarende werking van gezichtsmaskers. Veel vrouwen weten niet precies wat een gezichtsmasker voor je huid kan doen, en zien daarom te weinig belang in het regelmatig gebruik ervan. De maskers van Dr. van der Hoog zuiveren, herstellen, voeden en beschermen de huid en zijn een belangrijke aanvulling op de dagelijkse verzorging. Ze geven je huid nieuwe energie en dragen in grote mate bij aan een goede conditie van je huid. Het is belangrijk hiervoor minimaal elke week een masker te gebruiken.

Susanne Wijchman: “Wij adviseren voor een optimaal resultaat het wekelijks gebruik van een masker. Daarnaast is het een moment om tot rust te komen, de week van je af te zetten. Door je te ontdoen van vermoeidheid en stress, komt je ware gezicht naar boven. Een masker is dus zowel een fysieke als een mentale oppepper.“

75 jaar Dr. Van der Hoog
Het Nederlandse merk Dr. Van der Hoog bestaat dit jaar 75 jaar. De nieuwe campagne “Uit liefde voor de vrouw” is geïnspireerd op het gedachtegoed van dermatoloog Dr. Pieter Hendricus van der Hoog. Hij ontwikkelde 75 jaar geleden de eerste crèmes op basis van plantenextracten, uit liefde voor zijn eigen vrouw, die tobde met een overgevoelige huid. Wat ontstond uit liefde voor zijn vrouw, groeide uit tot het eerste cosmeticahuis van Nederland. Dr. van der Hoog leeft niet meer, maar de liefde voor de vrouw staat nog steeds centraal bij de productontwikkeling van Dr. van der Hoog gezichtsverzorging.