Tijdens Movember (november) dragen meer dan 2.500 Nederlandse mannen een snor om geld op te halen voor prostaatkankeronderzoek dat het Nederlands Kanker Instituut – Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis (NKI-AVL) gaat uitvoeren. En dat aantal groeit nog elke dag.
Speciaal voor de Movember-campagne organiseert merkactivatiebureau Kwartvoorhalf een veiling in de Magna Plaza op 9 november 2011 (vanaf 19.30 uur). Hoofdprijs is een trainingssessie met K-1 Wereldkampioen Alistair Overeem. Overveem is niet alleen Wereldkampioen, maar is slechts twee gevechten verwijderd om zijn Mixed Martial Arts (MMA) titel te heroveren. Naast deze training kan men ook bieden op een schilderij van kunstenaar Selwyn Senatori, een tailored-suit van Suit Supply, een persoonlijke serenade van twee operazangeressen en een concertpianist, een date met topmodel Marc Udo, een door Ruud Gullit gesigneerd Nederlands Elftal shirt en een scheercursus van een barbier. Na de veiling is er feest met DJ’s Jaziah (Jimmy Woo) en Les Deux (Girls love DJ’s).
Over Movember
Movember is een campagne waarmee aandacht wordt gevraagd voor prostaatkanker en geld wordt opgehaald voor prostaatkankeronderzoek. Duizenden mannen doen mee door hun snor een maand te laten staan en zich te registreren op nl.movember.com. De snor is het symbool om de taboes rond prostaatkanker te doorbreken. Nog steeds sterven te veel mannen aan deze aandoening. Dit komt omdat mannen minder gezondheidsbewust zijn dan vrouwen, niet snel naar de dokter gaan en nog minder als het gaat om problemen in de schaamstreek en moeite met plassen.
Sinds het begin in Australië in 2003 ontwikkelt Movember zich razendsnel. Vorig jaar haalden 450.000 deelnemers wereldwijd 55 miljoen euro op. In Nederland brachten 1.000 mannen €120.000 bijeen. Tijdens Movember organiseren individuele deelnemers, bedrijven, sportclubs, restaurants en cafés door het hele land hun eigen campagne om op een leuke manier aandacht te besteden aan het goede doel. Jameson en Philips nemen als partners hierin het voortouw. Onder anderen Ruud Gullit, Marc-Marie Huijbregts, Bart de Liefde (VVD Kamerlid), Ahmed Marcouch (PvdA Kamerlid) en Junkie XL (producer en muzikant) zijn ambassadeur van de campagne en dragen de hele maand een snor.