Huiswerkbegeleiding op scholen kent explosieve groei

Er is een toename van tweeverdieners als ouder en zijn dus tegenwoordig ook drukker. Ouders werken rustiger bij de gedachte dat hun kind op een huiswerkinstituut zit. Er is ’s middags weinig tijd voor de kinderen, of als de ouder helpt met het huiswerk, ontstaat er negen van de tien keer ruzie. Ouders willen niet gezien worden als de boeman en houden hun kind liever te vriend. Huiswerkinstituten zijn steeds vaker in het nieuws en er is meer vraag naar.

De trend is dat scholen zich breder willen ontwikkelen op het terrein van studiebegeleiding en zoeken hier partijen voor. Dit is geen brevet van onvermogen, maar juist erkenning van het feit dat docenten erg druk zijn, het onderwijs tegelijk in alle aspecten steeds veeleisender wordt en dat het schoolwerk buiten de lestijd moeilijk te sturen is. Voor scholen is het prettiger om deze begeleiding op school te hebben, want dan zijn de lijnen tussen instituut, ouder, leerkracht en kind korter. Hier springt licentie Maltha InsCool(R) op in, door in eigen beheer en in licentievorm.

Docenten, pedagogen en remedial teachers uit het onderwijs, maar ook anderen die affiniteit hebben met het onderwijs kunnen nu hun eigen studiepraktijk opzetten onder licentie van Maltha InsCool(R) op middelbare scholen, door heel Nederland. Er is geen ingewikkeld bedrijfsplan of- financiering nodig om je eigen studiepraktijk te beginnen, het is helder, compact en laagdrempelig. Dit komt door de ervaring die Willem Maltha heeft van ruim dertig jaar op het gebied van de studiebegeleiding. Op deze manier kan er een gedegen studiepraktijk opgezet worden binnen een school.