Het Roessingh zet vernieuwende vorm van fondsenwerving op

0
940

Door de toenemende bezuinigingen en de stijgende kosten in de zorgsector wordt het voor zorginstellingen steeds moeilijker om extra’s te financieren.

Steun Het Roessingh bij het creëren van meerwaarde voor de revalidant

Dit was voor revalidatiecentrum Het Roessingh in Enschede aanleiding om zich te onderscheiden en in te zetten op een vernieuwende vorm van actieve fondsenwerving.

Op 29 maart 2012 is deze nieuwe website www.steunhetroessingh.nl online gegaan. Op 10 april 2012 is er een feestelijke opening.

Op deze website kan men gericht doneren in projecten die zijn aangedragen door de medewerkers van Het Roessingh. Zij weten immers, binnen hun eigen expertiseveld, het beste welke projecten de kwaliteit van leven en verblijf van revalidanten in Het Roessingh kunnen verbeteren.

Bij elk project op de website staat een teller waar op staat aangegeven hoeveel geld er nog nodig is voor dit project en hoeveel er al aan gedoneerd is. Bovendien is het doneren aan de projecten zo gemakkelijk mogelijk gemaakt: men kan direct op de website een betaling regelen, bijvoorbeeld met iDEAL. Wanneer er gedoneerd is aan een project, wordt de teller automatisch aangepast. Als er een donatie gedaan is, is dat dus direct zichtbaar.

Ook bedrijven kunnen er voor kiezen om een heel project te sponsoren of te sponsoren in natura in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen. In ruil daarvoor bedanken wij de organisaties natuurlijk op onze website. Via die weg krijgen bedrijven de mogelijkheid zich te profileren op de website, maar er zijn meer mogelijkheden. Op deze manier kunnen de wederzijdse expertises elkaar versterken.

Succesvolle samenwerking
Het doel van deze fondsenwerving is het verbeteren van de kwaliteit van leven voor revalidanten binnen revalidatiecentrum Het Roessingh door extra (financiële) middelen te genereren voor vooraf gestelde projecten die niet vergoed worden door de zorgverzekering. Het leveren van een bijdrage helpt een gezondheidszorginstelling als Het Roessingh om wat extra’s te doen voor revalidanten.

Inmiddels heeft Het Roessingh al met succes kunnen samenwerken met bedrijven in het kader van fondsenwerving. Zo sponsorde het bedrijf All-In-Media een deel van de door hen ontwikkelde website. Ook hebben een aantal bedrijven een klus geadopteerd. Communicatiebureau Comyoo maakt voor Het Roessingh een promotiefilm en fotografe Ramona Brand maakt foto’s voor de folders en de website.

Met deze vernieuwende manier van fondsenwerving biedt Het Roessingh donateurs meer keuzemogelijkheden. Een donateur kan snel en eenvoudig een project ondersteunen dat juist de donateur persoonlijk aanspreekt.

Meer informatie
– Website: www.steunhetroessingh.nl
– E-mail: info@steunhetroessingh.nl
– Folder: Steun het Roessing
– Rekeningnummer: 65.32.94.255