Hergo overtreft opbrengst voor Pink Ribbon

0
579

De hele maand oktober stond in het teken van Pink Ribbon bij Hergo Slagerijen. Door een aantal BN’ers mee te laten helpen achter de balie van de slagerij in Amsterdam Zuid werd de ‘roze’ maand bij Hergo direct goed ingeluid. ‘De slager met een koksmuts’ overtrof de opbrengst van vorig jaar aanzienlijk blijkens de nieuwe cheque die Ambassadrice van Pink Ribbon Quinty van Ralph de Vries (Hergo) overhandigd kreeg.

Reden voor Ralph de Vries om een donatie te doen aan Stichting Pink Ribbon komt voort uit het feit dat het merendeel van Hergo’s clientèle uit vrouwen bestaat. ‘Van te voren stelden we ons als doel de opbrengst van vorig jaar te evenaren. We zijn er trots op dat het bedrag aanmerkelijk hoger is geworden dan gehoopt.’

Ambassadrice van Stichting Pink Ribbon Quinty Trustfull mocht afgelopen maandag uit handen van Ralph de Vries de cheque in ontvangst nemen. Hergo labelde een flink aantal artikelen roze, waarvan de opbrengst voor Pink Ribbon was. In totaal haalde de slagerij € 5.230,- op. Onder anderen Lieke van Lexmond, Quinty Trustfull zelf en Tooske Ragas hielpen mee om dit bedrag te verwezenlijken.

Stichting Pink Ribbon heeft als doel om het aantal mensen dat borstkanker krijgt te verminderen en voorlichting te geven over de risicofactoren van borstkanker. Ook gebruikt de stichting het geld voor het verbeteren van de zorg voor borst-kankerpatiënten en hun naasten.