Groeiende behoefte aan sfeer en huiselijkheid op wintersport

Wintersportliefhebbers geven steeds vaker de voorkeur aan warme en sfeervolle accommodaties en zijn bereid daar meer voor te betalen. Dit constateert wintersportspecialist Sportiek Reizen.

Behalve te kiezen tussen familiedorp of feestdorp, is natuurlijk de locatie van het skigebied erg belangrijk. Volgens Sportiek speelt bij deze keuze tegenwoordig niet alleen het aantal kilometers piste in het skigebied een belangrijke rol, maar worden ook andere criteria voor wintersporters belangrijker. Rayta: “Steekwoorden als natuur, rust en bosrijke omgeving komen steeds vaker in de vragen van onze klanten voor.”

De touroperator zag het aantal wintersportboekingen in familiedorpen het afgelopen winterseizoen al met 25% stijgen. “Wij verwachten dat die lijn doorzet. Onze accommodaties in familiedorpen raken steeds meer in trek, niet alleen bij families maar ook bij grote vriendengroepen en bedrijven. Die hoeven niet altijd per se meer naar een feestdorp”, zegt Rayta van Rijswijk, een van de twee eigenaren van Sportiek.

In de promotiecampagne die Sportiek begin oktober 2011 zal lanceren, ligt de nadruk op die typisch Hollandse wintersportbeleving van gezelligheid in huiselijke sfeer. Het gevoel van thuiskomen. De pay-off van deze campagne is dan ook: ‘Wintersport waar je warm van wordt.’

Plaats een reactie