Fight cancer beloont rookvrije horeca

0
592

De berichtgeving omtrent het rookvrij houden van de horeca is de laatste tijd zeer negatief. Steeds meer horeca-ondernemers geven het op en zetten de asbakken steeds vaker en steeds vroeger op de avond weer op tafel. Fight cancer, het jonge en eigenzinnige label van KWF Kankerbestrijding, wil een ander geluid laten horen en de horecaondernemers die zich aan het rookvrije beleid houden juist belonen. Dankzij de rookvrije horeca sticker “proud to besmoke free” die Fight cancer met dit doel uitgeeft, kunnen ook bezoekers zien dat ze echt met een rookvrije gelegenheid te maken hebben.

Teams onder leiding van Fight cancer ambassadeur Aram van de Rest (bekend onder andere van de tv-serie ‘Onderweg naar Morgen’) gaan deze week het land in om de horeca gelegenheden op ludieke wijze te benaderen en de rookvrij stickers uit te delen. Ondernemers die hun bezoekers graag goed van informatie willen voorzien, kunnen de Fight cancer horeca rookvrij-sticker op www.fightcancer.nl/rookvrijehoreca bestellen en zichtbaar opplakken. Hier staat ook meer informatie over deze actie.

De eerste horeca gelegenheden zijn inmiddels benaderd door Fight cancer met betrekking tot deze actie. Steven Houtbraken, bedrijfsleider van Stanislavskli (Leidseplein, Amsterdam) doet graag mee met deze actie: “Eerst was er een hoop commotie, rechtzaken en nu hoor je niks meer. Eén grote stilte. Het is goed dat het weer in de belangstelling komt”. De enige oplossing die de meeste horeca gelegenheden zien, zijn hoge boetes en meer controle.

Love life. Fight cancer.
“Fight cancer wil de rookvrije horeca met deze actie op een positieve manier onder de aandacht brengen. Nog steeds is roken verantwoordelijk voor 30% van de kankersterfte. Daarmee is roken de belangrijkste oorzaak van kanker in Nederland. Door horeca-ondernemers te belonen, hopen wij meer bewustwording te creëren, ook onder de bezoekers van horeca” aldus Anne-Marije Haijtink, Manager Fight cancer.

Over Fight cancer
Fight cancer is het jonge en eigenzinnige actielabel van KWF Kankerbestrijding voor jongvolwassenen van 20 tot 40 jaar. Onder het motto ‘Love life. Fight cancer.’ laat Fight cancer zien dat de strijd tegen kanker resultaat oplevert en inspireert mensen om mee te doen. De opbrengsten van Fight cancer komen terecht bij wetenschappelijk kankeronderzoek, voorlichting en patiëntenondersteuning. Voor meer informatie: www.fightcancer.nl.