Ervaren kampeerders traditioneel grootste bezoekersgroep op Kampeer en Caravan Jaarbeurs

De Kampeer en Caravan Jaarbeurs zet de focus op de ervaren kampeerders. Leidraad bij deze ontwikkeling zijn de wensen en behoeften van ‘empty nesters’. Deze vijftigplussers, traditioneel de grootste bezoekersgroep van de beurs, beschikken over tijd en geld om er vaak op uit te trekken, vooral in het voor- en naseizoen. De optimalisatie van de doelstellingen komt de komende editie tot uiting in een extra breed aanbod praktische en technische informatie, lezingen, workshops en binnen- en buitenactiviteiten, variërend van navigatie tot en met het inparkeren van kampeervoertuigen, en –meer dan ooit- toeristische en bestemmingsinformatie.

De data zijn van vrijdag 22 tot en met dinsdag 26 oktober 2010. Voor het eerst is een speciaal thema aan de beurs gekoppeld: ‘Bestemming Benelux’. Op drie paviljoens worden de schijnwerpers gezet op onder empty nesters populaire bestemmingen in België, Nederland en Luxemburg. Met veel aandacht voor natuur, cultuur, sport en attracties in deze landen.

Grootste showroom
De Kampeer en Caravan Jaarbeurs is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een begrip onder de bezoekers. Een degelijk en vertrouwd evenement met als kenmerken een ruim opgezet prachtig aanbod nieuwe kampeermiddelen op wielen, de grootste showroom van Nederland voor tour- en stacaravans, kampeerauto’s, vouwwagens, tenttrailers, voortenten, onderdelen en accessoires. De bezoekers vinden alles onder één dak, met deskundige toelichting van ervaren exposanten. Nagenoeg alle disciplines en merken zijn aanwezig.

Logische stap
Projectmanager Saskia Poulissen van VNU Exhibitions is enthousiast over de nieuwe focus op de beurs. ,,Ook de routing, de indeling, wordt totaal veranderd, praktischer’’, zegt Saskia, die samen met medeorganisator KCI enthousiast sleutelt aan de inhoud en vormgeving van het evenement. ,,De aanpassing is een logische stap omdat wij heel goed de behoeften begrijpen van de tienduizenden ervaren kampeerders die zich jaarlijks bij ons komen oriënteren. Op de Kampeer en Caravan Jaarbeurs kunnen zij op een centrale locatie in alle rust, in een vriendelijke, open sfeer alle voorbereidingen treffen voor hun volgende kampeeravontuur. Het merendeel van deze grote, primaire bezoekersgroep beschikt over een eigen caravan of, in mindere mate, kampeerauto en trekt er gemiddeld meer dan vijftig dagen per jaar op uit. De gezinnen die de beurs bezoeken hebben andere behoeften en dus ook andere redenen om te komen’’.

Extra geprikkeld
Dit jaar worden de bezoekers extra geprikkeld en gestimuleerd om met zoveel mogelijk vakantielanden kennis te maken en aangezien een groot deel van de ervaren kampeerders meerdere keren per jaar korte trips maakt zoomt de beursorganisatie met ‘Bestemming Benelux’ in op dicht bij huis. ,,Ervaren kampeerders zoeken rust, ruimte, natuur, cultuur, maken tijdens de vakanties graag uitstapjes en willen ook actief bezig zijn. Met wandelen en fietsen bijvoorbeeld. Te midden van prachtig aanbod op wielen en gratis workshops kunnen zij nu dus ook eens de echte sfeer proeven en verdiepende informatie opdoen van deze zeer populaire bestemmingen’’, aldus Saskia Poulissen.

Vol vertrouwen
De projectmanager gaat met de optimalisatie van het beursconcept vol vertrouwen de uitdaging aan om de Kampeer en Caravan Jaarbeurs, die dit jaar vooral voor toeristische partijen erg aantrekkelijk gaat worden, nog interessanter te maken. De Kampeer en Caravan jaarbeurs trok in 2009 42.686 bezoekers.

Voor meer informatie: www.kampeercaravanjaarbeurs.nl

Plaats een reactie