De elektrische auto is de pioniersfase nog niet voorbij. Toch wordt de elektrische auto steeds interessanter voor de consument.
Uit ervaringen van de ANWB en voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal blijkt dat veel autorijders zonder al te grote praktische problemen over kunnen stappen op een elektrische auto.
Bijna 60 procent van de autoritten is korter dan tien kilometer, ruim 90 procent van alle autoritten is korter dan 50 kilometer. Deze ritten zijn makkelijk te doen met een volledig elektrische auto met een gemiddelde actieradius van 170 kilometer. Voor wie dit bereik onvoldoende is, zijn elektrische auto’s met een range-extender en de zogenaamde plug-in hybrides een uitkomst, Een andere mogelijkheid is een volledig elektrische auto te combineren met een deelauto of huurauto voor de incidentele lange ritten, zoals vakantievervoer.
Milieuwinst
Door over te stappen van een auto met benzine of dieselmotor op een elektrische auto wordt ongeveer 40 procent CO2-uitstoot vermeden, ook als het gaat om elektrische auto’s met range extender en plug-in hybrides. Bij de laatste typen is consequent opladen wel een belangrijke voorwaarde.
Kostenvergelijking
Hoewel de elektrische auto in aanschaf duurder is dan een auto met een brandstofmotor, is het gebruik voordeliger. Gelukkig komen er steeds meer elektrische auto’s met een lagere aanschafwaarde op de markt. Een realistische kostenvergelijking kan pas worden gemaakt als er meer duidelijk is over de restwaarde van de elektrische auto en de levensduur van de accu.
Meer informatie
– http://www.milieucentraal.nl/elektrische-auto
– http://www.anwb.nl/auto/themas/elektrisch-rijden
– http://www.nederlandelektrisch.nl/
– http://www.oplaadpunten.nl/
Als 90% van alle autoritten korter dan is 50 km, waarom dan niet elektrisch rijden? – goo.gl/lJdxN – @milieucentraal, @anwb
— Gezondheidskrant (@Gezondheidskrnt) 25 april 2013
goeie dag ik kwam mij in groep 3 gemaakte brandstofloze auto na jaren ontwikkelingopleg en inovatie in all ze simpelheid promoten voorleggen
en in all ze simpelheid werkt het zo
accu,s de de auto laten rijden tot het toertal van het draai meganisme van de aggegaat berijkt is de aggegaat die zelf op het draai moment van de wielen staat ,hoeft enekel de toeren te behalen om de elec motor te voorzien van stroom .
de elec motor haalt natuurllijk vele grotere km dan de toeren van de aggegaat .
dus accu tot toerental aggegaat . elec motor veder, die voorbij het toeren draai moment van de aggegaat gaat vrije energie
wat ken je met all die vrije km energie doen
het op rollers zetten en in de vrije km het huis ken voorzien van stroom vrije energie bij davidthijsseling bouwer
met hakken over de sloot
aggegaat als pulse sar condensator bron ,elec moter verder amp op wielen en draaimoment
hakke hakke tuf tuf weg zijn zijn