Op 8 november 2012 vond in Utrecht de tweede editie van het Strips op School symposium plaats. Het voornaamste doel: het medium ‘strip’ bekendheid geven als leermiddel in het onderwijs. Een evenement dat georganiseerd werd voor leerkrachten in het primair en voortgezet onderwijs in samenwerking met onder meer de Beroepsvereniging Nederlandse Stripmakers.
Op het Christelijk Gymnasium Utrecht mocht tekenaar Stephan Timmers het eerste exemplaar van zijn stripboek ‘Nummers in New York’ uitreiken aan Eppo van Nispen, directeur van Stichting CPNB. Stichting CPNB heeft tot doel het lezen van boeken en het boekenbezit te stimuleren. Een ideaal dat gedeeld wordt door striptekenaar Stephan Timmers. Met zijn stripboek ‘Nummers in New York’ wil hij laten zien dat wiskunde meer is dan alleen ingewikkelde formules en cijfers. Het boek laat zien dat wiskunde ook spannend en leuk kan zijn.
Met het stripboek ‘Nummers in New York’ levert Stephan Timmers een wereldprimeur af. Het is het eerste educatieve wiskundestripboek dat op de markt verschijnt. Het boek Nummers in New York gaat over drie kinderen die opdracht krijgen om namens de jeugd-Verenigde Naties naar New York af te reizen. Via sms’jes krijgen ze allerlei mysterieuze wiskundige opdrachten mee. Op zoek naar wiskunde in New York stuiten zij onder andere op een parabool, die ze dan vinden in de vorm van de Brooklyn Bridge. Verrassende visualisaties helpen de leerling de wiskundematerie beter te begrijpen.