Van 17 tot en met 19 september wordt voor de eerste maal Beter Eten 2010 in de Brabanthallen in Den Bosch georganiseerd. Op deze beurs staan smaak en beleving centraal. Dutch Specials zal hierbij aanwezig zijn met haar 22 producten. Tijdens de beurs kunt u kennis maken met teler en kok, en met de bijzondere producten die zich in kleur en smaakbeleving onderscheiden.
Dutch Specials is een initiatief van 22 telers die gezamenlijk hun bijzondere producten onder de aandacht brengen. De producten van Dutch Specials onderscheiden zich in smaak, uiterlijk, beleving en dat proef je. Hoe smaken microgroenten, zoete tomberries of puntige paprika’s?
Koken met bijzondere groenten
Tijdens de beurs vinden verschillende activiteiten plaats met de Dutch Specials groenten. Zo zal er tijdens de wedstrijd in het kooktheater volop gekookt worden met deze bijzondere producten. Bezoekers kunnen ontbijten met Dutch Specials en kennis maken met huiskok Gary Loen en zijn oneindige culinaire variaties.
Dutch Specials voor thuis
Voor de kookgekken is een Dutch Specials smaaktas verkrijgbaar voor een aantrekkelijke prijs. De tassen zijn gevuld met zes Dutch Specials producten, de inhoud van de tas wisselt per dag. Zo kan iedereen thuis nagenieten van deze bijzondere groenten die met passie zijn geteeld.
GroentenFruit Bureau
De promotie voor Dutch Specials wordt uitgevoerd door GroentenFruit Bureau in opdracht van de Dutch Specials telers. GroentenFruit Bureau is het enige marketingcommunicatiebureau voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevordert. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse aanbeveling 2×2 (‘2 ons groenten en 2 keer fruit).