Droomreizen in Azië bij SBS6

0
738

Vanaf zondag 8 januari 2012 zendt SBS 6 het nieuwe reisprogramma Droomreizen in Azië uit. Kijkers worden in zes afleveringen meegenomen op ontdekkingsreis door Indonesië, Thailand en Sri Lanka. Het programma toont onontdekte gebieden en highlights.

In de afleveringen komen bijzondere bestemmingen en excursies aan bod en worden trendy en luxueuze, maar ook authentiek Aziatische accommodaties onder de loep genomen. Nederlandse reizigers vertellen in de bezochte bestemmingen over hun belevenissen.

De presentatie van het reisprogramma is in handen van Patrizia Struchel, Azië-specialist en product manager bij reisorganisatie 333TRAVEL. Zij wordt in Droomreizen in Azië op de voet gevolgd tijdens haar zoektocht naar wonderlijke plekken, uitzonderlijke hotels en bijzondere excursies.

“Droomreizen in Azië is een docusoap voor bezielde reizigers met een passie voor het Verre Oosten,” zegt Struchel. “We laten zien waar en hoe het best kan worden rondgereisd in Azië. Tegelijkertijd komen kijkers te weten hoe onze producten tot stand komen, wat voor reisliefhebbers heel interessant is.”

De kersverse presentatrice heeft ruim twintig jaar ervaring in de reiswereld, bagage die ze gebruikt om de kijker bekend te maken met de ins en outs van reizen in Azië. Zo overnacht zij in Thailand bij een traditionele stam in het bergachtige noorden, beoefent zij Tai Chi in Lumpini Park in Bangkok en onderzoekt zij of tijgerreservaat Tiger Kingdom in Chiang Mai een geschikte excursie is.

De eerste aflevering van Droomreizen in Azië wordt uitgezonden op zondag 8 januari, om 15:00 uur bij SBS 6. De vijfentwintig minuten durende afleveringen worden wekelijks herhaald op dinsdagmiddag. Online zijn de uitzendingen te bekijken via SBS 6 Programma gemist.

In samenhang met de uitzendingen op televisie organiseert 333TRAVEL een actie op Facebook, waarmee deelnemers kans maken op een gratis reis naar Thailand voor twee personen. Tijdens de opnames van het reisprogramma is op verschillende locaties een beeldje van Facebook’s ‘like’-icoon gefotografeerd. Deelnemers moeten er achter zien te komen op welke bestemmingen de foto’s van het beeldje werden gemaakt.