Driekwart vrouwen wil gladde man

0
1123

Maar liefst 75,8% van de vrouwen vindt een geschoren of gewaxt kruis bij mannen aantrekkelijk of hygiënisch. Zo valt op te maken uit een enquête over lichaamsbeharing bij mannen onder 2500 lezeressen van VROUW.

Het onderzoek werd gehouden naar aanleiding van een verhaal dat zaterdag 22 september 2012 verschijnt in MAN, de mannenglossy van De Telegraaf. In die reportage ondergaat MAN coördinator Marco Barneveld zowel een knip –en scheerbeurt bij een ouderwetse barbier als een zogenaamde full boyzillian bij een waxsalon.

De uitkomst van de enquête was opmerkelijk te noemen. Mannen die ervan balen dat ze kaal worden, blijken zich zorgen te maken over niets. 49,5% van de vrouwen vindt kale mannen sexy tegen 50,5% niet. Wordt een man kaal, dan verandert dus alleen zijn doelgroep.

Behaarde ruggen kunnen daarentegen niet op goedkeuring van het andere geslacht rekenen. Maar liefst 73,4% wil rughaar verwijderd zien.

Mannen die echter ook hun armen en benen scheren gaan in de ogen van de dames echt te ver. Dat moet juist blijven staan. Ook opvallend: 7,1% van de vrouwen scheert iedere dag hun man.

Hoe ingewikkeld de haar-etiquette voor mannen tegenwoordig ook is; 68,7% van de vrouwen blijft beharing, op de juiste plaatsen, mannelijk vinden. Al wil 67,5% wel graag dat hun kerel zich scheert met zijn eigen mesje en dat van haar laat liggen.

Vorig artikelStimulans aanpak van ouderenmishandeling
Volgend artikelSteeds meer gemeenten tegen schaliegasboringen
Telegraaf Media Nederland is dé marktleider in media met ruim 100 internetsites, minstens zo veel printtitels, én diverse productiehuizen. Telegraaf Media Nederland is daarnaast de uitvinder van Crossmediaal Programmeren ©. Telegraaf Media Nederland omvat een groot deel van de Nederlandse activiteiten van TMG (Telegraaf Media Groep), onder andere de media van Uitgeversmaatschappij De Telegraaf (dagblad, tijdschriften, websites en mobiele sites), de regionale kranten van HDC Media, huis-aan-huisbladen door Holland Combinatie, alsmede de producten en arbeidsmarktgerelateerde evenementen van Basismedia, uitgever van o.a. Sp!ts. Daarnaast voert Telegraaf Media Nederland succesvolle websites op het gebied van nieuwsverspreiding (landelijk en regionaal), het samenbrengen van vraag- en aanbod, dating, communitysites en is zij actief in TV-productie.