Doutzen Kroes geeft samen met WNF de aarde door

Topmodel Doutzen Kroes speelt de hoofdrol in een nieuwe tv commercial van het Wereld Natuur Fonds (WNF). De commercial is de aftrap van de nieuwe campagne ‘De natuur dat ben jij’. In dit jubileumjaar, het WNF bestaat 50 jaar, kiest de natuurbeschermingsorganisatie voor een andere koers.

Directeur Johan van de Gronden: “Juist nu moeten we er met z’n allen een schepje bovenop doen. Alleen samen kunnen we de omslag maken wil de aarde ook over 50 jaar nog leefbaar zijn. Het WNF grijpt deze mijlpaal bewust aan om mensen en bedrijven te inspireren om zelf een steentje bij te dragen.”

50 manieren
De campagneboodschap ‘De natuur dat ben jij’ is vertaald in de bijzondere tv-reclame waarin Doutzen Kroes laat zien dat ze onderdeel is van de natuur. In een prachtige animatie geeft ze op haar manier de aarde symbolisch door. Tegelijkertijd met de commercial kan iedereen vanaf 1 maart 2012 op de speciale 50 manieren website zijn of haar manier kiezen om samen met het WNF de aarde door te geven, zoals FSC hout te kopen, het licht uit te doen tijdens Earth Hour of door zelf een tip te geven.

Tijd voor actie
Voor topmodel Doutzen Kroes is het WNF een van haar favoriete goede doelen: “Een paar jaar geleden heb ik geld gegeven voor de Noordpool campagne. Maar dat is zo makkelijk. Ik vind het tijd voor actie. En dat besef ik helemaal sinds de geboorte van Phyllon. Ik heb dan ook geen seconde geaarzeld toen ik werd gevraagd. Hij moet over 50 jaar ook een fijn leven kunnen leiden en kunnen genieten van de prachtige natuur.” Kroes heeft belangeloos aan de campagne meegewerkt.

Plaats een reactie