Een patiënt verblijft in een ziekenhuis nooit uit eigen vrije wil. En is dan ook vaak angstig voor wat komen gaat. Waaraan heeft een patiënt behoefte tijdens een verblijf in een ziekenhuis? Van persoonlijke aandacht en ontspanning, tot televisie, telefonie en internet. Maar bovenal excellente medische zorg. Een patiënt stelt dan ook terecht steeds hogere eisen aan de kwaliteit van de geboden zorg en beoordeelt een zorginstelling ook steeds vaker op de mate van de geboden gastvrijheid.
Vele leveranciers komen echter aan de poorten van een ziekenhuis om ieder vanuit een eigen invalshoek invulling te geven aan gestelde wensen en eisen op het gebied van (digitale) gastvrijheid. Het ziekenhuis moet dan deze perspectieven vormen tot een totaalconcept. Geen eenvoudige klus. Om een ziekenhuis hierbij te ondersteunen, heeft Patientline het Hospitality Netwerk opgericht.
Hospitality Netwerk
Het Hospitality Netwerk is een open kennisnetwerk van bedrijven dat de patiënt centraal stelt met als centrale thema Digitale Gastvrijheid. Kiest een zorginstelling ervoor om met deelnemers uit dit netwerk samen te werken dan wordt toegang verkregen tot de expertise binnen het gehele netwerk. Hierdoor kan sneller en efficiënter duidelijkheid verkregen worden over integratiemogelijkheden met de reeds bestaande systemen en overige services van een zorginstelling. En kan de zorginstelling eventuele zorgen over bijvoorbeeld complexe koppelingen van informatie- en entertainmentsystemen uit handen geven en zich concentreren op de kernactiviteit: het leveren van (medische) zorg.
Het Hospitality Netwerk is actief op Linkedin
Om gelijkheid te creëren zal het landelijk in gevoerd moeten worden.