De kracht van ChiRunning

ChiRunning, een gezonde hardlooptrend uit Amerika, verovert Nederland. Deze combinatie van hardlopen, mindfulness en Tai Chi zorgt voor minder blessures en gaat psychische klachten te lijf.

Vanwege de grote vraag naar deze techniek, krijgt ons land zelfs een speciale opleiding.

Maandag 12 mei 2014 verschijnt het Nederlandstalige boek over de gezonde hardlooptrend, de KRACHT van ChiRunning. Op vrijdagavond 16 mei 2014 staat het Vondelpark in het teken van ChiRunning met een mega-clinic voor ruim 100 deelnemers.

Oost en West
In ChiRunning ontmoeten Oosterse wijsheid en Westerse wetenschap elkaar. De Nederlandse Marion Meesters haalde de hardlooptrend naar ons land. “Het is hardlopen zoals de natuur het bedoeld heeft”, zegt ze. “In de hardloopwereld wordt nogal eens beweerd dat blessures en hardlopen hand in hand gaan. Maar dat is onzin. Verschillende onderzoeken tonen aan dat ChiRunning de kans op vervelende hardloopblessures juist aanzienlijk vermindert.”

Angst en depressie
Rustige duurlopen zijn ook effectief voor mensen met psychische klachten zoals depressie, burn-out, angst- en stemmingsstoornissen, vermoeidheid en slaapproblemen. “Omdat ChiRunning een mindful manier van hardlopen is, die ook nog eens de kans op blessures sterk vermindert, is het bij uitstek geschikt als basis voor mensen met psychische problemen”, aldus Marion Meesters.

Doe je mee?
Meedoen met de mega-clinic in het Vondelpark? Stuur een e-mail naar info@uitgeverijlucht.nl.

Meer informatie
– Bol.com: De kracht van ChiRunning
– Uitgeverij Lucht: De kracht van ChiRunning

2 REACTIES

  1. Het boek ‘De KRACHT van ChiRunning’ is een erg leuk boek, het leest makkelijk en snel. Door het lezen van dit boek ben ik erg nieuwsgierig geworden naar chi running. Ik ga het ook zeker uitproberen en ben ook van plan om een workshop te volgen. Het lezen van dit boek zet ook aan tot ‘anders denken’. Het toepassen van de chi running techniek vind ik lastig als je alleen het boek hebt gelezen. Op internet is wel voldoende beeldmateriaal te vinden en de app kun je tijdens het lopen gebruiken. Deze informatie staat ook duidelijk in het boek. Ik ben door het boek in ieder geval om en ga er alles aan doen om chi running onder de knie te krijgen.

  2. De essentie van ChiRunning wordt uitgelegd. Met ChiRunning loop je efficiënt en voorkom je blessures. We laten zien dat met deze techniek de impact met de weg aanzienlijk wordt verminderd. Een rechte houding, lopen vanuit een helling, landen op de middenvoet en zoveel mogelijk ontspanning zijn enkele van de basisprincipes van de techniek die aan de orde komen.