Campagne TMF/Hoorstichting winnaar SAN Accent

0
736

De campagne ‘Doof worden doe je zo!’ heeft een SAN Accent gewonnen in de categorie ‘overheid/non-profit’. De prijzen werden 26 mei 2011 uitgereikt tijdens een gala-avond in de Hilversumse Studio 21. De SAN Accent is de adverteerdersprijs voor de beste reclamecampagne van het afgelopen jaar.

De jongerencampagne ‘Doof worden doe je zo!’ werd in april 2010 gelanceerd door TMF en de Nationale Hoorstichting. Deze gezamenlijke campagne was erop gericht om jongeren in de leeftijd van 13-24 jaar bewust te maken van het belang van een goed gehoor en de risico’s van harde muziek voor het gehoor.

Voor de campagne was een spraakmakende commercial ontwikkeld en gedurende het jaar hebben verschillende TMF-programma’s aandacht besteed aan het thema.

Via de speciale website www.tmf.nl/doofwordendoejezo konden jongeren testen of zij risico lopen op gehoorschade voor wat betreft uitgaan en mp3-gebruik. De campagne was succesvol. Ruim 100.000 jongeren zijn door de campagne bewust bezig geweest met de thematiek. Bijna 80.000 jongeren deden de risicotest.

De jury van de SAN Accent vond vooral de insteek om de boodschap ‘voorkom gehoorschade’ om te draaien in ‘doof worden doe je zo!’ erg geschikt voor de jongerendoelgroep.

De Nationale Hoorstichting is belangenbehartiger van het gehoor en zet zich in voor de preventie van gehoorschade.