C1000 stapt over op weidemelk voor huismerk

Vanaf 4 april 2011 bestaan de melkproducten van het C1000 huismerk uit weidemelk. C1000 is hiermee de eerste supermarkt die het huismerk voorziet van weidemelk met de garantiezegel van de Stichting Weidegang. De melkproducten met weidemelk vervangen de huidige producten die nog geen weidemelk bevatten.

Nederlandse koeien
De weidemelk is gegarandeerd van Nederlandse koeien die van het voorjaar tot het najaar ten minste 120 dagen per jaar, minimaal 6 uur per dag in de Nederlandse wei lopen. Een initiatief dat C1000 van harte ondersteund. Koeien met weidegang hebben veel meer ruimte om te bewegen. Daarnaast is een koe in de wei onderdeel van het Nederlandse cultuurlandschap en kan dit door het gebruik van weidegang behouden blijven.

13 meest verkochte producten
C1000 gebruikt weidemelk voor de 13 meest verkochte producten: 1 liter en 0,5 liter pak volle melk, 2, 1,5, 1 en 0,5 liter pak halfvolle melk, 1 liter en 0,5 liter pak karnemelk, 1 liter en 0,5 liter pak magere yoghurt, liter pak volle yoghurt, 1 liter pak milde yoghurt en liter pak melk met 0% vet. Vanaf begin mei wordt deze claim ook op de verpakkingen gecommuniceerd.

Volgende stap
Halverwege dit jaar neemt C1000 ook de volgende stap. Voor de verpakkingen van deze producten wordt dan FSC papier gebruikt. Het FSC-keurmerk geeft de zekerheid dat de grondstof voor het papier afkomstig is uit verantwoord beheerde bossen. Een belangrijke stap voor C1000 in haar streven naar stap voor stap verduurzaming.

Plaats een reactie