De broodtrommel maakt zijn grote comeback

1
866

Het is geel en een grote hit onder de Nederlandse consument. We hebben het over de uitvouwbare lunchbox van Maaslander. Binnen een maand tijd zijn er al 17.000 broodtrommels besteld. Een recordaantal.

Het succes van de lunchbox actie is te danken aan het feit dat de broodtrommel terug is van weggeweest. Dit komt doordat steeds meer mensen weer thuis gesmeerde boterhammen meenemen naar het werk. Een conclusie die Jan Willem Grievink, directeur van FoodService Instituut Nederland, trok tijdens de Horecava 2010. In de zelf meegebrachte lunch ziet de consument een goedkoper alternatief voor de bedrijfskantine.

Ook uit het Nationale Cateringonderzoek 2009 van Foodstep blijkt dat de broodtrommel terrein wint. De omzet op de cateringmarkt voor bedrijfsrestaurant daalde in 2009 met 2 procent. Dit had vooral te maken met teruglopende bezoekersaantallen en afnemende bezoekfrequentie. Opmerkelijk was het feit dat meer medewerkers toegang kregen tot een bedrijfsrestaurant, maar het aantal kopers desondanks niet toenam. Verder kwam naar voren dat meer dan de helft van de werknemers (ook bij aanwezigheid van een bedrijfsrestaurant) in 2009 koos voor de vertrouwde broodtrommel. De invloed van de recessie en de hiermee gepaard gaande zuinigheid bleek een belangrijke drijfveer. (Bron: Misset Catering, februari 2010)

Consument dol op lunchbox
Een maand na de aftrap van de nieuwe Maaslander commercial op TV, op 8 februari, zijn er al 17.000 uitvouwbare broodtrommetjes besteld. Tegen inlevering van 3 actiepunten kan de consument de lunchbox online gratis aanvragen.
Sinds de start van de actie wordt er iedere minuut een lunchbox besteld. Zelfs op Twitter en Marktplaats staan al oproepen voor actiecodes. Door overweldigend succes van de actie is Maaslander bijna door de voorraad lunchboxen heen. Hoewel het een op=op actie is, heeft men besloten extra lunchboxen bij te bestellen.

1 REACTIE