BENU Apotheek viert 200ste formuleapotheek

0
844

BENU Apotheek viert dat de 200ste apotheek zich bij de formule heeft aangesloten. Met 200 aangesloten apotheken en circa 1,7 miljoen klanten is BENU Apotheek uitgegroeid tot een volwassen apotheekformule. De keten bestaat uit zowel eigendoms-apotheken (circa 120) als uit franchisenemers (circa 80).

Voor Bart Tolhuisen, groepsdirecteur Retail, is het bereiken van de 200ste apotheek een mijlpaal maar zeker geen doel. “In deze uitdagende markt is het mooi om schaalgrootte te hebben Ook wij ervaren de gevolgen van de liberalisering van de farmaceutische markt, maar met deze aantallen kunnen we zeker een onderscheidend aanbod aan onze apotheken bieden en vanzelfsprekend aan onze klanten. Onze ambities liggen echter onverminderd hoog, we willen naar minimaal 300 apotheken (150 eigendom en 150 franchise)in het collectief, waarbij we streven naar een toename van het aantal eigendomsapotheken en het aantal franchisenemers. Met alles wat wij nu al aan ondersteuning te bieden hebben in combinatie met de overgang naar het nieuwe Europese merk BENU, vertrouwen wij erop dat we onze ambitie waar gaan maken.”

“Vooral met de gezamenlijke inspanning van al onze werkmaatschappijen om onze ambitie om te groeien invulling te geven ben ik bijzonder blij”, zegt Frank Groβe-Natrop, bestuursvoorzitter van Brocacef Groep NV, waarvan BENU Apotheek onderdeel uit maakt. Vooral de groei in franchise is een verdienste van meerdere werkmaatschappijen onder de Brocacef Groep. “Vorig jaar zijn we gestart met de herpositionering van onze organisatie waarbij we vooral ons imago en onze uitstraling aan willen laten sluiten bij onze groei en de ambities. Binnen de Brocacef Groep werkt een hechte groep van ondernemingen samen aan hetzelfde doel: het leveren van doelmatige en hoogwaardige zorg voor de samenleving. De bedrijven in de business-to-business sector krijgen de komende maanden allemaal de naam Brocacef. BENU Apotheek richt zich op de consument en heeft een zelfstandige naam Zo zijn er op termijn twee sterke merken: Brocacef en BENU Apotheek.”

Alle huidige apotheken worden in de loop van 2012 omgebouwd naar BENU Apotheken.

De eerste BENU Apotheken openden eind van het eerste kwartaal hun deuren. Met het Europese apotheekmerk wil Phoenix internationale naamsbekendheid en merkenvoorveur opbouwen. Naast de naam BENU Apotheek op de gevel zal dit bijvoorbeeld voor de klant zichtbaar worden door de introductie van het BENU huismerk in het 3e kwartaal van dit jaar.