Economische crisis of niet, Nederlanders blijven belangstelling tonen voor wat ze in hun dagelijks leven kunnen doen voor een beter milieu. Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal ontving in 2010 3,1 miljoen bezoeken op haar websites, een stijging van 11% ten opzichte van 2009. Bovendien blijkt uit recent onderzoek van GfK in opdracht van Milieu Centraal dat de helft van de Nederlanders geïnteresseerd is in hoe ze zelf een bijdrage kunnen leveren aan een beter milieu.
Op milieucentraal.nl overheerst in de top tien van populaire onderwerpen het thema energie besparen in huis, vooral het isoleren van de woning. Mensen willen weten wat de mogelijkheden zijn om hun huis energiezuinig te maken, wat dat kost en hoeveel euro een maatregel bespaart op de energierekening. Ze maken daarbij vaak gebruik van Advies op Maat om informatie te krijgen over hun persoonlijke situatie. Ook informatie over subsidies voor woningisolatie trekt veel belangstelling.
Opmerkelijk in de top tien is het onderwerp zilvervisjes. Veel huishoudens hebben last van deze beestjes en zijn benieuwd hoe ze daar zonder het gebruik van giftige stoffen vanaf kunnen komen. Op nummer tien staat het onderwerp reclamedrukwerk. Huishoudens willen weten waar ze een brievenbussticker kunnen bestellen en hoe ze zich kunnen afmelden voor geadresseerd reclamedrukwerk.
Meer informatie: MilieuCentraal