Bas van de Goor Foundation en Yellow Communications zetten samen de communicatie in beweging

0
509

Yellow Communications, specialist in pers- en marketingcommunicatie werkt sinds kort voor de Bas van de Goor Foundation. Deze foundation, die is opgezet door oud prof-volleyballer Bas van de Goor, wil de kwaliteit van leven voor mensen met diabetes verbeteren door sport. Yellow Communications gaat de Bas van de Goor Foundation helpen bij het verder professionaliseren van hun communicatie. Daarnaast zal het communicatiebureau een adviserende en ondersteunende rol vervullen in de perscommunicatie omtrent de activiteiten van de foundation zoals de sportdagen, maar ook de Atlas Diabetes Challenge 2010. Voor deze Challenge gaan 12 mensen met diabetes type 2 onder begeleiding van een team van medisch experts de hoogste berg van het Atlasgebergte, de Jbel Toubkal, bedwingen.

“Een persoonlijk klik, een praktische aanpak van communicatie en een gedegen kennis op het gebied van diabetes zijn voor ons de hoofdredenen om samen te gaan werken het Yellow Communications”, aldus Bas van de Goor. “We waren op zoek naar een bureau dat ons volledig begrijpt en waar we aan een half woord genoeg hebben. Dit hebben we bij Yellow Communications zeker gevonden.”

Over de Bas van de Goor Foundation
De Bas van de Goor Foundation is opgericht door oud-topvolleyballer Bas van de Goor, die tijdens zijn actieve sportcarrière zelf diabetes 1 kreeg en de voordelen van sport op zijn diabetes ondervond. De foundation heeft dan ook als missie om de kwaliteit van leven van mensen met diabetes te verbeteren door middel van sport. De Bas van de Goor Foundation organiseert sinds 2006 sportactiviteiten in de vorm van bijvoorbeeld clinics, sportdagen, sportkampen en challenges voor mensen met diabetes. Door verschillende middelen in te zetten zoals de website, presentaties en optredens in de media wil de foundation mensen met diabetes bewust maken van het belang en het positieve effect van sport in hun dagelijks leven. De Bas van de Goor Foundation heeft inmiddels twaalf ambassadeurs die allemaal hun persoonlijke verhaal inzetten om samen de missie van de foundation te verwezenlijken. Opvallende sportactiviteiten van de Bas van de Goor Foundation zijn onder andere de Kilimanjaro Challenge 2008, de zwemclinic tijdens de Dutch Open Swim Cup in november 2009 en voor 2010 de Atlas Diabetes Challenge. Voor meer informatie: www.bvdgf.org.

Over Yellow Communications
Yellow Communications uit Hoofddorp, opgericht in 2005, is gespecialiseerd in pers- en marketingcommunicatie. Wij helpen organisaties om hun doelgroepen te bereiken en hun doelstellingen te realiseren door het op innovatieve wijze inzetten van de juiste communicatiemiddelen. Yellow Communications werkt voor opdrachtgevers in verschillende branches zoals ICT, Healthcare, Overheid en Media & Entertainment. Yellow Communications combineert praktisch advies en een innovatieve aanpak met flexibiliteit, betrokkenheid en loyaliteit. Meer informatie is te vinden op www.yellow-communications.com.