Maandag 4 februari is het Wereldkankerdag, een dag waarop het jonge actielabel Fight cancer (onderdeel van KWF Kankerbestrijding) samen met tassenmerk Axel David aandacht wil vragen voor de strijd tegen kanker. Dat is nog steeds hard nodig: ieder jaar weer krijgen ongeveer 95.500 mensen de levensveranderende boodschap “U hebt kanker”. Op dit moment krijgt één op de drie mensen in Nederland kanker. Per uur overlijden er in Nederland vijf mensen aan kanker.
Tassenmerk Axel David wil, net als Fight cancer, iets doen aan deze cijfers, en ontwikkelde daarom een speciale collectie serie tassen waarvan 10% van de verkoop naar Fight cancer gaat. Deze opbrengst komt ten goede aan kankeronderzoek, voorlichting en patiënten ondersteuning. De tassen krijgen een bijzonder ontwerp waaraan iedereen een bijdrage kan leveren. Vanaf vandaag roepen Axel David en Fight cancer namelijk alle mensen op om zijn of haar levensmotto te delen. Met een selectie van de mooiste levensmotto’s worden de tassen vervolgens bekleed. Vanaf augustus zijn deze unieke tassen te koop in de winkel. De levensmotto’s worden verzameld op de website van Axel David via de link, www.axeldavid.com/fight.
Anne-Marije Haijtink (Manager Fight cancer): “De cijfers geven aan dat kanker geen ver van je bed show is. Kanker raakt iedereen. Op dit moment is 60% van alle patiënten na vijf jaar kankervrij. Onderzoek kan er voor zorgen dat meer mensen in de toekomst kanker kunnen overleven. En daar is geld voor nodig! Fight cancer is dan ook heel blij met dit fantastische initiatief van Axel David”.
“Een merk heeft naar onze mening een bepaalde verantwoordelijkheid. Om de consument iets waardevols te geven moet een product voldoen aan een vraag en een eerlijke boodschap. Samen met FIGHT hebben wij die balans gevonden en wij zijn zeer dankbaar deel uit te maken van deze actie.”, aldus Viona van Dijk, designer Axel David vintage.
Meer informatie
– www.axeldavid.com/fight
– Fight cancer