Agis doneert 10.000 euro aan de Nederlandse Hartstichting

0
1055

Agis Zorgverzekeringen heeft de Nederlandse Hartstichting een bedrag van 10.000 euro overhandigd. Met de actie ‘Wie steek jij een hart onder de riem’ konden vrouwen een andere vrouw op een speciale website een hart onder de riem steken. Voor iedere aanmelding doneerde Agis 1 euro aan de Hartstichting. Het geld komt ten goede aan onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Ira Telkamp (l) en Ineke van Geel (r) (Foto: Petra van Schaik Fotografie)

Ineke van Geel, programmaleider Hart voor Vrouwen bij de Hartstichting, nam de cheque op donderdag 7 april in ontvangst van Ira Telkamp, manager innovatie&specials van Agis.

Agis en de Hartstichting vinden elkaar in de ambitie om de zorg voor vrouwen te verbeteren. Zo zet de Hartstichting zich in voor kennisontwikkeling over hart- en vaatziekten door het financieren van wetenschappelijk onderzoek. Met de campagne ‘We hebben je hart nodig’ vraagt de Hartstichting aandacht voor hart- en vaatziekten bij vrouwen en haalt geld op voor onderzoek. Met als doel een betere zorg voor vrouwen met hart- en vaatziekten.

Agis maakt zich sterk voor verbeterde zorg voor vrouwen, samen met artsen en vrouwen zelf. Ook kunnen vrouwen bij Agis terecht voor extra vergoedingen voor vrouwspecifieke zorg, goede ondersteuning, preventie en nazorg op veel terreinen van de gezondheidszorg voor vrouwen. Dit is in de aanvullende verzekering opgenomen.

Duizenden vrouwen deden mee aan de actie “Wie steek jij een hart onder de riem”. De winnaars kregen een door modeontwerper Addy van den Krommenacker exclusieve designjurk. Agis heeft de actie opgezet om aandacht te vragen voor vrouwen en hart- en vaatziekten.