Becel gelooft in de kracht van plantaardig. Onderzoeken van onder andere de Gezondheidsraad en het RIVM tonen aan dat een verschuiving van een dierlijk naar een plantaardig voedingspatroon bijdraagt aan de gezondheid en minder milieubelastend is.

Het margarinemerk lanceert daarom de nieuwe campagne ‘Planten zijn de toekomst’ en breidt haar 100% plantaardige portfolio verder uit. Het doel van Becel is om consumenten te stimuleren plantaardiger te eten en te informeren over wat een plantaardige levensstijl kan betekenen voor hun gezondheid en het milieu.

Planten zijn de toekomst

De nieuwe Becelcampagne ‘Planten zijn de toekomst’ en de aanpassing van de recepturen komen voort uit de visie van het margarinemerk op plantaardige voeding. “Wij geloven in de kracht van plantaardig, omdat diverse onderzoeken aantonen dat een plantaardig voedingspatroon bijdraagt aan de gezondheid en ook minder belastend is voor het milieu. Meer plantaardig eten is ook het advies van het Voedingscentrum, dat afgelopen jaar de vernieuwde Schijf van Vijf lanceerde. Margarine is daar een onderdeel van”, aldus Martijn Slebus, Marketing Manager Becel.

Plantaardig minder milieubelastend

Becel zoekt continu naar manieren om de eigen ecologische voetafdruk te verkleinen. Niet alleen uit eigen onderzoek, maar ook uit onderzoek van het RIVM blijkt dat zuivel (naast vlees en kaas) de grootste milieubelasting vormt als het gaat om voedselconsumptie.

Dit komt onder andere door de uitstoot van broeikasgassen (zoals CO2 en methaan) tijdens de productie. Planten stoten ’s nachts slechts een kleine hoeveelheid CO2 uit, terwijl ze overdag een veel grotere hoeveelheid CO2 opnemen. Het RIVM concludeert dan ook dat een verschuiving van dierlijke naar plantaardige voeding het meest effectief is voor bijna alle milieuaspecten.

Plantaardige mix
De margarineproducten van Becel worden gemaakt met een mix van de plantaardige oliën van zonnebloemzaad, koolzaad en lijnzaad. Deze oliën bevatten van nature de vetzuren Omega 3 en 6, die bijdragen aan het behoud van een gezond cholesterolhalte in het bloed, wat weer goed is voor je hart. Vorige maand lanceerde Becel al drie nieuwe 100% plantaardige spreads met avocado-, kokos- en walnootolie. Nu zijn ook de smeerbare Becel Original en de vloeibare margarines Original, Olijf en Light 100% plantaardig. De melkbestanddelen zijn verwijderd en vitamine D3 is vervangen door vitamine D2, dat uit niet-dierlijke bronnen verkregen wordt.

Meer informatie over de kracht van plantaardig en de herkomst van margarine vindt u op: www.becel.nl/transparantie/

DELEN
Vorig artikelLekker poepen op vakantie
Volgend artikelBuitenspelen is gezond
Unilever Nederland

Unilever is het grootste bedrijf in fast moving consumer goods in de Benelux. In Nederland brengt Unilever zo’n 40 bekende merken op de markt. Deze bekende merken vertegenwoordigen een uiteenlopend assortiment producten onder merknamen als Axe, Becel, Bertolli, Biotex, Blue Band, Calvé, Cif, Conimex, Dove, Glorix, Hertog, Knorr, Lipton, Neutral, OLA, OMO, Prodent, Unox, Zendium en Zwitsal.

LAAT EEN REACTIE ACHTER